Räkneord

Ja just som det låter så har Alice börjat att räkna, nu kan hon räkna från ett till tre. Språket kommer mer och mer för varje dag som går nu är så kul.
Tidigare idag när vi var hos mamma sade jag BUU till henne då härma hon mig och sade samma sak tillbaka. Lite kul. Hon har blivit sådan härmis på vissa saker, både bra och dåliga. Hon är lite för uppmärksam ibland. När jag mådde som sämst och spydde massa så skulle hon göra samma sak. Stack ner huvudet i toaletten när jag gjorde det. Det var inte så bra.
Andra saker hon härmar är när man hostar eller rapar.
Imorgon blir det arbete igen för min del för första gången på 2 månader vilket känns lite konstigt.
Fick idag köpa nya vindkläder till Alice då jag upptäckte att FIX kläderna jag hade från förra säsongen var i kortaste/minsta laget. Hade en riktig tur för mamma hade uppmärksammat i tidningen att man fick 20% på valfri vara på Lilla W. Ville nämligen ha Didriksons kläder. 
Vi prova en rosa jacka och byxor på Team Sportia, men ville även kolla in på stan på FIX som vi hade tidigare och så Lilla W. Fix var ingen höjdare för de var inga snygga färger. Är så himla trött på att allt ska vara rosa till tjejer. Alla tjejer är inte prinsesstjejor som gillar rosa.
Istället blev det detta ställ:
Hade sen tidigare en lila jacka som passar perfekt till byxorna oxå. Så nu kan vi vara ute i alla väder. Köpte ju för ett tag sedan även detta ställ från Didriksons:
Som ni märker är Didriksons en favorit här, det kostar lite mer men å andra sidan sitter det bra och det håller passformen.
Nu hoppas jag på att Alice ska sova snart så att man själv kan gå till sängs. Har varit riktigt jobbig denna vecka att få att sova om kvällarna. Hon mår inte riktigt bra då hon har en förkylning i kroppen. Inne på andra veckan som hon är hemma nu. Blir förhoppningsvis så pass pigg och frisk att hon kan gå till dagis på måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0